Bluzy czy koszulki z nadrukiem to elementy, które w wielu firmach wchodzą w skład służbowego uniformu. Jest to bowiem wspaniała forma reklamy danego przedsiębiorstwa. Nie da się ukryć, że na takiej garderobie najważniejsze jest logo. Projektując odzież z nadrukiem, należy zatem w pierwszej kolejności skupić się właśnie na tym elemencie. Gdzie go jednak umieścić? Jakie miejsce będzie do tego najlepsze? Sprawdź, jak zaplanować nadruk na bluzach i koszulkach firmowych!
Najlepsze miejsce na logo firmowe? Oczywiście na piersi lub torsie!
W większości projektów firmowych logo znajduje swoje miejsce na piersi. Dlaczego? Powód jest dość prosty i oczywisty. Logotyp widniejący z przodu koszulki czy bluzy reklamowej, zdecydowanie rzuca się w oczy. Jest więc to wspaniała forma promocji danego przedsiębiorstwa. Projektując taką odzież, warto zatem brać pod uwagę właśnie to miejsce. Logo umieszczone na piersi bywa jednak najczęściej średnich rozmiarów. Obszerne nadruki nie wyglądają bowiem w tym miejscu zbyt dobrze. Jeśli więc zależy nam na dużym i okazałym logotypie, lepiej zdecydować się na umieszczenie go na torsie. Dzięki temu mamy do dyspozycji tak naprawdę cały przód naszej odzieży reklamowej. Możemy zatem nadrukować tu logo, ale nie tylko. Równie dobrze sprawdzi się znak firmowy w połączeniu np. ze sloganem.
Dodatkowe logo – na rękawie lub kołnierzyku
Świetnym miejscem na umieszczenie małego lub średniego logo jest także rękaw oraz kołnierzyk (w przypadku koszulek polo czy eleganckich koszul). Taki dodatek stanowi wspaniałe uzupełnienie znaku firmowego znajdującego się np. na piersi. Musimy jednak pamiętać, że obydwie te części są niewielkich rozmiarów. Nadrukowane na nich logo nie będzie zatem rzucało się w oczy tak mocno, jak w przypadku torsu. Uznajmy je zatem za subtelny dodatek, który może, ale nie musi, znaleźć się na naszej odzieży reklamowej.
Duże i okazałe logo – plecy spiszą się idealnie!
W wielu projektach logo przedsiębiorstwa umieszczane jest również na plecach. Miejsce to jest bowiem wręcz idealne na naprawdę duże znaki firmowe, które mają być widoczne z daleka. Czy jednak takie rozwiązanie sprawdzi się zawsze? Nie do końca. Jeśli bowiem projektujemy koszulkę np. dla kasjerki, o wiele lepiej postawić na logotyp umieszczony na piersi lub torsie. To kiedy zdecydować się na plecy? Taka opcja jest przydatna np. dla pracowników sklepów wielkopowierzchniowych, wykładających towar. Osoby te będą bowiem w większości przypadków obrócone do klientów tyłem. Znak umieszczony na piersi przez zdecydowaną część czasu pracy stanie się po prostu niewidoczny. Projektując odzież firmową, warto zatem dokładnie pamiętać, kto będzie w niej chodził.
Czy to samo logo warto powtarzać kilkakrotnie?
Znamy już kilka najpopularniejszych miejsc na umieszczenie logo firmowego. Możemy zatem nadrukować je na piersi, torsie, plecach, rękawie czy kołnierzyku. Co zrobić jednak w sytuacji, kiedy nie do końca możemy się zdecydować na jedno z tych rozwiązań? W takim przypadku warto stworzyć projekt opierający się na więcej niż jednym logotypie. Przykładowo możemy nadrukować znak firmowy na piersi, plecach oraz rękawie. Pamiętajmy jednak, żeby nie przesadzić. Zbyt duża ilość różnych elementów może bowiem wyglądać niezbyt estetycznie, a nawet odstraszać potencjalnych klientów. Postarajmy się zatem znaleźć złoty środek, tym bardziej że logo to niejedyny element zdobiący koszulki czy bluzy firmowe!