Odzież promocyjna stała się w ostatnich latach nie tylko umundurowaniem pracowników, ale także potężnym narzędziem marketingowym, które może niejednej firmie dać przewagę konkurencyjną. Odzież promocyjna nie jest w końcu wymogiem i żadne przepisy nie zobowiązują właścicieli firm do zaopatrzenia w nią swoich pracowników. Odzież robocza to już inna kwestia – jest gwarancją bezpieczeństwa dla pracowników medycznych i tych, którzy na co dzień mają kontakt z toksycznymi substancjami. Dlatego pytanie brzmi: czy odzież promocyjna ma sens? Czy warto zdecydować się na ten marketingowy zabieg, czy może jest w dzisiejszym biznesie zupełnie niepotrzebny? Sprawdź!
Koszulki z nadrukiem – potężne narzędzie marketingowe
Czym właściwie jest odzież promocyjna? Odzież promocyjna to dowolny element garderoby – może to być czapka z daszkiem, bluza, kurtka czy kamizelka, z logiem danej firmy. Niektóre firmy decydują się również na produkcję różnego typu gadżetów – smyczy, długopisów, kubków czy pendrive’ów. Odzieży promocyjnej często używa się w celach marketingowych i budowania marki.
Ogromną zaletą odzieży promocyjnej jest fakt, że z tej formy reklamy mogą korzystać zarówno duże korporacje, jak i małe firmy. Ponadto, znakowanie odzieży nie jest wcale tak kosztowne, jak mogłoby się wydawać. Jeśli nadal masz wątpliwości, zebraliśmy dla Ciebie korzyści, które naszym zdaniem może przynieść Twojej firmie odzież promocyjna. Zapraszamy do lektury!
Odzież promocyjna zwiększa obecność marki
Odzież promocyjna działa trochę tak, jak chodzący billboard. To, że noszą ją pracownicy z krwi i kości pozwala promować Twoją markę w dowolnym miejscu i czasie. Czasami pracownicy wychodzą w swoich mundurkach na kawę, na lunch czy też robią w nich zakupy już po pracy. Dzięki temu, logo Twojej firmy zostanie zauważone przez wiele osób, które być może nie wiedzą nawet, czym się zajmuje. Ale kilka miesięcy później, gdy będą chcieli skorzystać z usług, które oferuje właśnie Twoja firma, logo będzie dla nich znajome. To daje Ci zdecydowaną przewagę nad konkurencją. To samo tyczy się rozdawania długopisów czy smyczy – kluczowe jest, by w głowie i podświadomości potencjalnego klienta pojawił się obraz Twojego logo.
Odzież promocyjna stawia na działanie zespołowe
To, że odzież promocyjną nosi tak wielu pracowników w różnym wieku, na różnych szczeblach zawodowych, daje ludziom wrażenie tzw. team spirit. Dokładnie ten sam zabieg stosuje się na przedstawieniach tanecznych, meczach koszykówki, a także – w środowisku biznesowym. Pracownicy zarówno małych firm, jak i dużych korporacji wyglądają w takiej samej odzieży bardzo profesjonalnie. Wydają się również być bardzo zgranym zespołem, któremu przyświeca jeden cel. Poczucie przynależności jest niezwykle istotne – nawet według hierarchii potrzeb Maslowa. Odzież promocyjna może być jednym z wielu czynników, które sprawią, że członkowie zespołu poczują się częścią czegoś ważnego. Dodatkowo, gdy osoba z zewnątrz zobaczy pracowników ubranych w firmowy strój, odniesie wrażenie, że w przedsiębiorstwie panuje serdeczna atmosfera.
Odzież promocyjna jest opłacalna
Może się to wydawać niemożliwe, ale tak jest w rzeczywistości. Reklamowanie marki za pomocą tradycyjnych technik, takich jak reklamy telewizyjne, billboardy czy ulotki, będzie kosztować o wiele więcej niż zaopatrzenie pracowników w odzież promocyjną. Dlatego odzież promocyjna to tak dobra inwestycja dla Twojej firmy. Pracownicy tak czy inaczej chodzą do pracy ubrani – dlaczego więc z takiej okazji nie skorzystać?